Smått och gott

2013-05-04
22:03:00

Kycklinggryta

Detta är en smakrik kycklinggryta som passar utmärkt tillsammans med couscous eller ris. I ursprungsreceptet finns butternut pumpa med men det har jag uteslutit I mitt recept eftersom jag inte provat det!

Du behöver

4 kycklingfiléer
2 vitlöksklyftor
1 gul lök
1 burk hela tomater
1/2 tsk kanel
1/2 tsk spiskummin
1/2 tsk gurkmeja
Salt och peppar
3 dl kycklingbuljong
Olivolja

Skär kycklingen i tärningar
Skiva lök och vitlök och stek i olivolja tillsammans med kycklingen och kryddorna i en gryta.

Häll tomaterna och buljongen i grytan och koka upp.

Smaka sedan av med salt, peppar och citronsaft.

Strö citronskalet och persiljan över grytan.

Servera med ris och gärna en klick yoghurt !



Kommentarer:
#1: Emma

Mmm t3ibe såg de ut att va :D
Du lagar mkt Irakisk mat va, jag äskar irakisk mat, brukar laga det själv :) har du varit i Irak någongång ?

Svar: Ja, jag lagar mest irakisk mat, har inte varit i Irak utan lärt mig här :)
Christine

2013-07-05 @ 12:08:49
#2: Emma

MashaAllah tkr du är duktig :D
Jag försöker lära mig så mycket jag kan ! vill gärna åka dit en dag inshaAllah.

2013-07-08 @ 10:22:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: