Smått och gott

2013-05-15
15:58:17

LCHF Blåbärsmuffins

Jag har inte börjat äta enligt lchf men tyckte att jag borde lära mig baka något åt mina gäster som äter enligt Den dieten och även till all familj jag har som är diabetiker!

Till 12 muffins behöver du:

4 ägg
4 3/4 dl mandelmjöl
1 dl smält smör
1 dl vispgrädde
Sötningsmedel/sockerersättning motsvarande 75 gram socker (sukrin/canderel/hermetas eller liknande)
1 krm vaniljarom
1 tsk bakpulver
1 msk pressad citron
2,5 dl blåbär

Sätt ugnen på 175 grader.

Vispa ”socker” och ägg pösigt. Blanda ihop de torra ingredienserna och vänd ner dem. Vänd till slut ner blåbären och portionera upp i muffinsformar ( smeten blir lös )

Grädda mitt i ugnen ca 25 min.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: