Smått och gott

2012-11-24
22:54:00

Tårtfyllningar och smakkombinationer
Jag tänkte här tipsa om bra och populära smakkombinationer, jag har tyvärr inte testat alla men en del av dem.
 
De jag provat kan ni klicka på för att se recept!
 
 
 

Vanliga och mycket uppskattade kombinationer:

Vit choklad/hallon

Jordgubb/glasscreme

Jordgubb/dumle

kokos/lime

jordgubb/lime

päron/after eight

blåbär/hallon

blåbär/glasscreme

blåbär/vit choklad

Choklad / Apelsin

Choklad / Banan

 

Fler smakkombinationer

 

Ahlgrens bilar/vanilj

Ahlgrens bilar/jordgubb

Jordgubb / Vit choklad

Jordgubb / Nougat

Blåbär / Björnbär

Hallon / Lime

Hallon / Mörk choklad

Hallon / Passionsfrukt

Hallon / Lemoncurd

Hallon / Apelsin

Hallon / Dumle

Päron / Mörk choklad

Choklad / Passionsfrukt

Passionsfrukt / Citron

 

 


Kommentarer:
#1: nour

Hej, ville bara kommentera att Ahlgrens bilar innehållet animalisk gelatin för de läsare som inte äter det.

2013-11-28 @ 23:22:44
#2: Anonym

Nour- har du belägg för det? Äter visserligen inte gelatin alls men läste att en syster fått bekräftat via mail att ahlgrens ej innehöll animaliskt gelatin.

2013-11-29 @ 01:19:13
#3: nour

Lustigt att mitt svar bara försvann på bloggen efter några timmar, men försöker svara igen och hoppas på att det får stanna kvar här !?! man kan gå in på cloetta.se eller googla ahlgrens bilar och gelatin. Det mesta godis som säljs i butik innehåller animaliskt gelatin och är man osäker så bör man inte äta det, finns minst lika gott godis som är stämplat halalgodis och säljs i vissa butiker.

Svar: Vilket svar?! Jag måste godkänna svaren tror jag innan de läggs ut, har ej sett något. Det var en syster som publicerat ett mail av tillverkaren där de skrev att det ej var animaliskt. Jag äter dem ej så har inte brytt mig om att ta reda på det, dock är detta en öppen blogg
Christine

2013-12-01 @ 10:38:18
#4: nour

Hej igen, skrev ett svar igår som försvann efter några timmar. kändes som att någon plockat bort det men om så inte var fallet så ber jag om ursäkt. hur som helst så går det att läsa att dessa godis innehåller animaliskt gelatin och tyckte att det var viktigt att belysa detta då jag tror att många, iallafall jag som konvertit med en man från Irak , läst din blogg efter några goda irakiska rätter. menade inte att göra någon upprörd och ber om ursäkt om du kände så, det var aldrig min mening.
/ Nour

Svar: Det verkar som om det blivit något fel i funktionen, kommentarer ska granskas innan de publiceras men på något sätt har detta ändrats. Ska byta lösenord för det verkar som om någon har tillgång till detta, eller så är det bara buggar. I vilket fall tror jag alla vet och bör veta att ahlgrens bilar innehåller gelatin, sen är det upp till var och en att välja vad de lagar :) det råder en del olika åsikter vad jag vet gällande gelatin, en del äter t ex nötgelatin och en del äter all gelatin. Jag personligen äter ingen gelatin alls (utom halal) vilket är vad jag tror är rätt :)
Christine

2013-12-01 @ 11:18:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: