Smått och gott

2013-04-16
21:50:21

Minipizzor

Minipizzor av olika sorter tycker jag är perfekta att ha i frysen och ta fram när det behövs ett snabbt mellanmål eller om man får gäster till fika eller mat :)

Degen gör jag såhär:

3,5 dl vatten
1 påse torrjäst
2 msk socker
Salt
2 msk olivolja
10 dl vetemjöl

Blanda torra ingredienserna med vattnet och tillsätt olja under bearbetning av degen. Knåda till degen blir slät och fin, lät jäsa under bakduk minst en timme.

Kavla ut degen och tryck ut små runda kakor efter eget tycke, jag har en skål jag använder som jag tycker ger bra storlek till pizzorna, pensla/ spraya degen med olja.

Min favorittopping är med fetaost, tomat och svarta oliver, toppad med oregano och min mans favorit är med köttfärs som jag stekt i finhackad lök samt olika typer av kryddor, tacokrydda är gott men man kan variera som man tycker är gott själv!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: